Doorgaan naar hoofdcontent

Ga toch fietsen




Ga toch bloggen!!  Bedacht ik, toen ik op de fiets zat.
Al die gedachtes die ik heb, lekker online zetten en daar mensen mee lastig vallen, wat een leuk plan!

Sinds een paar maanden ben ik weer aan het fietsen en ik moet zeggen dat het me beter bevalt dan ooit.
Ik heb fietsen nooit erg gevonden en ook al ben ik ooit in Engeland gaan fietsen , in Maleisië , Duitsland , België en Frankrijk, het fietsen is me nog nooit zo goed bevallen als nu.
Ik ben nu  (als ik dan toch aan het uitsloven ben) 208 dagen 19 uur 40 minuten en 20 seconden gestopt met roken . stoppen met roken app en ik heb veel lucht over en behoorlijk wat energie , eindelijk!!

De afgelopen jaren toch wat kilo's aan gekomen (richting obesitas) en die moeten er af , of nou ja , ik wil me fitter voelen.
Daarnaast heb ik een hectisch en soms een ingewikkeld leven in combinatie met veel kinderen om me heen , behoefte gekregen aan rust in mijn hoofd en dat lukt me door te fietsen. Jaja vluchtgedrag noemen ze dat ook wel.

Ik ben dus geen echte racer, geen tour de France fan, geen snelheidsduivel! Ik heb wel een racefiets , een Giant.
Een mooie racefiets en dat ding is zo licht ! Eindelijk is er weer eens iets lichts aan mij !
Ik rij echt niet heel hard en heb geen kuiten met aders erop van het harde fietsen, ja hooguit spataders. Ik heb mijn benen niet geschoren zoals echte wielrenners doen, #vachtiszacht om 0,0001 km per uur sneller aan te komen ergens, ik heb dat niet, wel vind ik het leuk om de afstanden bij te houden die ik fiets en lekker af en toe een foto te maken onderweg.

Gedachtes ontstaan vaker wanneer ik op de fiets zit, gedachtes die anders niet zouden opkomen.
Vaak grappige dingen ook en deze wil ik dus op gaan schrijven, met mensen delen die dat leuk vinden.

Vaak fiets ik in Zuid Holland (Schiedam als vertrekpunt) want daar ben ik woonachtig en fiets ik naar andere leuke plaatsen, verbaas ik me hoe mooi de randstad eigenlijk is en denk ik halverwege (altijd halverwege) dat ik geld/pinpas had moeten meenemen en/of een ov chipkaart , stel je fiets gaat kapot onderweg.
Ik heb een Mio fietscomputer en een telefoon om de route te bepalen maar meestal bepaal ik die gewoon terwijl ik fiets, net als vandaag, wil ik naar Delft fietsen... als ik hier nu eens naar links ga, kan ik richting Rijswijk (ZH) , zal ik naar DenHaag fietsen? Ja das maar een paar kilometer verder en zo ontstaat een geplande route naar Delft weer ergens anders. 

Kortom, genoeg kilometers te maken , nu nog kilo's kwijtraken,

Ga toch fietsen!

Reacties

  1. Ha die fietser. Daar ben je dan. Welkom in blogland. Ben ik nu je eerste lezer én eerste reageerder? Kom op maar op met die smeuïge ervaringsverhalen en leuke routes...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet de eerste lezer (8 maar denk dat ik daar zelf ook paar keer tussen zit) maar wel de eerste reactie! Tot snel!

      Verwijderen
  2. Zoals jij graag gaat fietsen, zo ga ik graag hardlopen. Het heeft hetzelfde positieve effect wat betreft gedachten en zo : )

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten